Augmenta la valoració positiva dels visitants de la destinació Cala Millor

Augmenta la valoració positiva dels visitants de la destinació Cala Millor
També creix el nombre d'establiments amb el segell de qualitat turística SICTED.

Aquest passat divendres, 23 de novembre, a l'Auditòri de Sa Màniga, els Ajuntaments de Sant Llorenç des Cardassar i Son Servera han duit a terme la seva segona Mesa de Qualitat Turística (SICTED). Una reunió en la qual s'han tractat diferents temes per conèixer les impressions de turistes, comerços i empreses de la destinació turística Cala Millor i de la que se n'han tret unes valoracions molt positives.

Així, un dels temes destacats ha estat l'anàlisi dels resultats de les enquestes dutes a terme durant aquest 2018; tant les de destinació com les del grup de millora, les primeres orientades als visitants i les segones als establiments adherits al SICTED.

Uns resultats que han demostrat un augment de la qualitat de la percepció dels visitants; que han pujat la seva nota en totes les categories. Els enquestats han pogut opinar sobre el nivell d'hospitalitat, de senyalització, informació turística i la qualitat dels allotjaments i comerços de la zona, entre d'altres.

En general, la valoració global que fan de la seva estada a Son Servera és molt positiva i ha pujat en 0,28 punts respecte a l'any passat; situant-se en els 4,71 damunt 5.

Uns bons resultats que s'han d'agrair, en part, a les aportacions dels grups d'establiments adherits al SICTED que han ajudat a detectar els punts febles sobre els quals cal actuar, gràcies també a les enquestes que la Mesa realitza als grups de millores. Amb aquesta informació ja s'han començat a estudiar quines mesures es poden prendre per tal de corregir les deficiències detectades o cobrir les demandes realitzes; algunes de les quals han estat més vigilància policial, més senyalització o l'augment de zones verdes.

Finalment, la Mesa també apostarà el pròxim any per la difusió del SICTED entre els sectors de comerç i restauració, a qui ha convidat a sumar-se per tal que tot l'empresariat quedi representat i pugui dir la seva i també pugui beneficiar-se de les avantatges que això suposa.

61 establiments amb la distinció SICTED

Enguany, seran 61 els establiments de la destinació de Cala Millor que tindran la distinció SICTED. Un reconeixement de qualitat que acredita que els negocis compleixen amb tots els requisits establerts pels gestors del Sistema Integral de Qualitat Turística Espanyola en Destinacions.

El SICTED (Sistema Integral de Calidad Turística Española en Destinos) és un projecte de millora de la qualitat de les destinacions turístiques promogut per l'Institut de Turisme d'Espanya, TurEspaña, i la Federació de Municipis i Províncies (FEMP), que treballa amb empreses i serveis turístics, de fins a 30 oficis diferents, amb l'objectiu final de millorar l'experiència i satisfacció del turista. Això suposa que una destinació amb un percentatge alt d'establiments distingits pot oferir-se com una destinació de qualitat, millorant així la seva competitivitat en el mercat.

Encara que Sant Llorenç i Son Servera duguin conjuntament les meses de qualitat i gestió en general, cada un són municipis adherits al SICTED de manera individual.


Data de publicació: 27/11/2018

 

 
 

Plaça de Sant Ignasi 1. 07550 Son Servera (Illes Balears)

Telèfon: 971 567 002 | Fax: 971 568 101

ajuntament@sonservera.es - incidencies.portal@sonservera.es