Empreses i col·legiats hauran de comunicar-se electrònicament amb les administracions

L'Ajuntament edita fullets informatius per facilitar l'adaptació de la ciutadania i de les empreses a l'administració electrònica
De forma obligatòria a partir del 2 d'abril.

La Llei de procediment administratiu comú canviarà definitivament la forma de comunicació entre les empreses, els col·legiats i l'Administració. I és que a partir del 2 d'abril aquests col·lectius estaran obligats a comunicar-se de manera electrònica amb qualsevol administració pública.

Aquesta Llei afecta directament les persones jurídiques i professionals que requereixin estar col·legiades per realitzar les seves funcions, així com el personal de les administracions públiques i els representants d'aquestes.

Així doncs, qualsevol tràmit, entre els quals s'inclouen els més habituals com ara l'enviament de factures, la presentació de documentació o de sol·licituds, s'haurà de fer de forma telemàtica. Per això és imprescindible disposar del certificat digital.

Per altra banda, cal recordar també que la mateixa llei i amb vista a registres presencials de persones físiques, en cas que es vulgui fer un registre presencial en nom d'una altra persona serà imprescindible presentar-ne una autorització de la persona representada.

Recordau que qualsevol persona física també pot fer els tràmits de manera telemàtica amb certificat digital, registre Cl@ve o DNI electrònic.  Podeu aconseguir-ho sol·licitant el certificat a través de la Fàbrica Nacional de Moneda i Timbre i fer l'acreditació al mateix Ajuntament amb cita prèvia o en una oficina expenedora de DNI en cas d'optar pel DNI electrònic.

La Seu Electrònica de l'Ajuntament està preparada per a aquesta nova administració per a la qual s'aposta des de fa temps, ja que suposa poder realitzar tràmits més còmodament, sense esperes, e qualsevol moment i de forma àgil i segura.

A més, per a qualsevol dubte teniu a la vostra disposició fullets informatius editats per l'Ajuntament en què s'explica en detall la Seu Electrònica i els seus tràmits. Els trobareu a l'Ajuntament.

D'altra banda, recomanam que abans d'acudir a l'Ajuntament agafeu cita prèvia des de la nostra web, per tal de ser atesos amb més eficàcia i de forma més ràpida.


Data de publicació: 03/03/2021

 

 
 

Plaça de Sant Ignasi 1. 07550 Son Servera (Illes Balears)

Telèfon: 971 567 002 | Fax: 971 568 101

ajuntament@sonservera.es - incidencies.portal@sonservera.es